DO RECENZOWANIA GIER ZACHĘCA




"Poznaj Europę"

Na ostatnich wakacjach do mojej kolekcji gier planszowych trafiła gra "Poznaję Europę".

Jest to gra edukacyjna, w której gracze poznają i uczą się wiadomości o Europie. W eurowyścigu zawodnicy podróżują po naszym kontynencie, odpowiadając na pytania związane z Europą. Gra pomaga utrwalić wiedzę, ćwiczyć pamięć i spostrzegawczość. Wygrywa osoba, która dotrze do mety najszybciej. W grze może uczestniczyć od 2 do 5 osób, więc można ją nazwac grą zespołową.

Polecam tę grę edukacyjną, poszerzającą zasób wiadomości o Europie, jej stolicach i wiedzy o tych miastach.

Dominik Gicala, ZS2 Piła, Niecodziennik Szkolny



Gra "ROAR! Łap potwora"

Ostatnio zainteresowała mnie gra "ROAR! Łap potwora". Jej autorem jest firma Trefl. Roar to gra planszowa. Żeby można było w nią grać, trzeba ściągnąć darmową aplikację na Google play lub App Store.

Postaciami w tej grze są potwory i naukowcy. Gra polega na tym, że naukowcy muszą złapać potwory, które wydostały się na wolność. Potwór ma zawsze jakiś cel - chce dotrzeć w wybrane miejsce. Trzech naukowców łapie jednego potwora. Można być potworem albo naukowcem. Potwora nie ma jednak w zestawie można go zobaczyć dopiero w aplikacji. Można wybrać sobie jednego z trzech potworów. Naukowcy nie widzą potwora, muszą go znaleźć ze słuchu, słuchając odgłosów z aplikacji z telefonu np. jest przy fontannach i wtedy słychać wodę. Jednak to nie jest takie proste. Każdy potwór ma jakąś specjalną moc i naukowcy też mają swoje moce. Potwór ma ograniczoną ilość ruchów w jednej turze. Maksymalna ilość to 12 ruchów. Jeśli wykorzysta je wszystkie, wtedy przegrywa. Naukowiec musi stanąć na miejsce gdzie stoi potwór, wtedy dopiero potwór przegra.

Według mnie zaletą tej gry jest to, że "szkoli" twoje uszy. Umiesz dopasować dźwięk do danego miejsca. Wadą tej gry jest to, że trzeba mieć telefon z czynnym internetem. Nie masz telefonu, czyli nie możesz grać. Mimo to, zachęcam do grania. Trzeba sobie zarezerwować trochę czasu. Należy zaprosić przyjaciół, bo w grę mogą grać 2-4 osób przez ok. 15 minut. Podoba mi się ta gra. Polecam.

Wojciech Breitenbach, ZS2 Piła, Niecodziennik Szkolny




Chińczyk

Bardzo znaną już od dawna grą planszową jest gra zwana ,,Chińczyk'' lub ,, człowieku nie irytuj się''. Do gry niezbędna jest plansza i kostka. W grze może uczestniczyć maksymalnie czterech graczy, którzy mają do dyspozycji 4 pionki jednego koloru. Grę rozpoczyna umownie ten gracz, który przy rozpoczęciu wyrzuci 6 oczek podczas trzykrotnej próby, stawiając kolor swojego pionka na polu oznaczonym kolorem pionka. Gdy po uzyskaniu z rzutu kostką wypadnie 6 oczek na kostce, gracz ma prawo do kolejnego rzutu. I tak kolejno, każdy z graczy rzuca kostką. Po uzyskaniu ,,sześciu oczek'' i ustawieniu na początkowym polu, rzuca kostką ponownie i przesuwa pionek o tyle pól, ile wyrzucił oczek. Kiedy pionek wykona pełne przejście przez pola na planszy, trafia do tzn,, domku'' i grę rozpoczyna kolejny pionek. W grze może uczestniczyć kilka pionków jednego gracza. Ten z graczy, który umieści wszystkie pionki w domu, wygrywa. Zasada w tej grze jest ta, że jeśli któryś z graczy wyrzuci taką ilość oczek, że po przesunięciu własnego pionka o wyrzuconą ilość oczek i wypada mu stanąć na polu, na którym stoi przeciwnik, eliminuje go z gry stąd nazwa ,,Nie irytuj się''.

Gra jest zabawna, nasycona dreszczykiem emocji, ucząca odporności na stres. Poleca wszystkim, nawet najmłodszym.

Dominik Gicala, ZS2 Piła, Niecodziennik Szkolny




MONOPOLY DEAL

Gra karciana MONOPOLY DEAL polega na gromadzeniu dzielnic i podbieraniu ich przeciwnikom. Używa się kart akcji, aby przeprowadzać transakcje, pobierać opłaty za czynsz i wymieniać karty.

Gra jest przeznaczona dla osób w różnym wieku. Łatwe reguły gry skracają czas, dzięki czemu gra nie jest nudna. Wciągu krótkiego czasu można zagrać kilka razy. Zwycięzcą może zostać każdy, a szybkie i nieprzewidywalne rozegranie rundy, może przynieść zwycięstwo, lub porażkę w ostatniej chwili.

Gra jest interesująca dla dzieci i dorosłych. Wywołuje dużo śmiechu i rozbawienia w gronie przyjaciół i rodziny. Polecam tę wersję gry wszystkim, którzy lubią grę dynamiczną i nienudną. Podróżne opakowanie zaś pozwoli ją zabrać ze sobą wszędzie.

Radek Grynkiewicz IVb

SP 48 w Szczecinie

„Pogodniak Szkolny”




Jenga Boom, Hasbro

Jenga Boom to nowa wybuchowa wersja klasycznej Jengi. Jenga Boom to gra przeznaczona dla dowolnej liczby graczy powyżej 6 roku życia. W pudełku znajduje się 36 drewnianych klocków, detonator, szablon do układania wieży oraz instrukcja. Gra zaczyna się od zbudowania drewnianej wieży. Zadaniem graczy jest usuwanie z budowli dowolnego klocka i układanie go na szczycie konstrukcji. Przegrywa osoba, która podczas wyciągania klocka przewróci wieżę. Wyzwanie w tej wersji gry jest jeszcze większe. Ta konkretna edycja wprowadza dodatkowy czynnik stresujący – „wybuchową platformę". Jeszcze przed rozpoczęciem rozgrywki naciągamy lont i po ułożeniu wieży, każdy z graczy uruchamia stoper podczas swojej kolejki. Zasady można modyfikować, a zabawa będzie wtedy jeszcze mniej przewidywalna i bardziej dynamiczna. Rozgrywka w parze jest równie wesoła, jak w większej liczbie osób. Taka wybuchowa wersja potrafi nieźle zestresować zawodnika. Jenga Boom to najlepsza gra na ćwiczenie równowagi i skupienia, uczy wykonywania zadań pod presją czasu. Bardzo ciekawa gra dla całej rodziny, którą musicie mieć obowiązkowo!

Alicja Tokarczyk kl. VIa

Gazetka "Kurier Jedynki"

SP nr 1 w Leszczynach




Gra planszowa o nazwie PICTURECA pobudza wyobraźnię, ćwiczy koncentrację oraz spostrzegawczość. Gra polega na znajdowaniu poszczególnych elementów, wymienionych na wylosowanej karcie. Zdecydowanie mogę przyznać, że przy tej grze mozna wspaniale spędzać czas niezależnie czy ma sie 6 czy 46 lat. Zabawa jest wspaniała. Serdecznie polecam ! 

Aleksandra Danek gazetka "Lider"




Dixsit

Dixsit to gra planszowa, w której chodzi o to, aby w swojej kolejce wymyślić i podać skojarzenie do jednej z posiadanych kart i położyć kartę na środek tak, żeby reszta graczy nie widziała obrazka. Osoby grające (oprócz tej, która wyłożyła kartę) wybierają jedną ze swoich kart, najbardziej pasującą do podanego skojarzenia. Wykładają ją obrazkiem do dołu. Gracz, który wymyślał skojarzenie, tasuje karty i układa je rysunkiem do góry oraz podaje numery w zależności ile jest kart np."1,2,3,4...". Inni gracze zastanawiają się, która karta jest wyłożona przez osobę, która podała skojarzenie. Wykładają kartonik z liczbą, pod którą znajduje się najbardziej prawdopodobna dla nich karta. Jeśli na kartę "podającego" zagłosują wszyscy lub żaden z graczy, nie otrzymuje on punktu, jeśli mniej lub więcej, otrzymuje on jeden punkt, punkty otrzymują także gracze, którzy zagłosowali na poprawną kartę oraz ci, na których kartę zagłosowano. Gra kończy się, gdy wszystkie karty się skończą. Wygrywa oczywiście osoba z największą liczbą punktów.

Osobiście lubię tę grę i uważam, iż nie jest tak skomplikowana, jak się wydaje.

Alicja Starzec

„Express Społeczniaka”




Kubuś na grzybobraniu

Kubuś na grzybobraniu jest to gra planszowa. To świetna forma rozrywki dla całej rodziny. Gra zawiera: planszę do gry, 4 pionki w kształcie koszyczków, 26 grzybków oraz instrukcję do gry. Gra polega na zabraniu jak najwięcej jadalnych grzybków i jak najmniej muchomorów. Grę wygrywa ten, kto zbierze największą liczbę punktów. Dodatkowe punkty dostaje osoba, która pierwsza dotrze do mety. Jest to bardzo wciągająca gra  i  potrafi zmienić wiele nudnych wieczorów. Na pewno umili wam wiele spotkań z kolegami i koleżankami, ale najlepiej gra się w tę grę z rodziną. Bardzo polecam.

Natalia Peikert z redakcji Kurier Jedynki.



Gra planszowa Inteligencja

Gra ,,Inteligencja” od firmy Granna jest bardzo podobna do chyba wszystkim znanej gry „Państwa miasta…”. W tej grze liczy się spryt, myślenie i inteligencja.

Zawartość pudełka to 2 ołówki, tarcza do losowania litery, kartki z tabelami do grania, no i oczywiście instrukcja. Na tarczy znajdują się takie kategorie jak państwo, miasto, rzeka, góra, zwierzę, roślina, imię, sławny człowiek, przedmiot oraz zawód. Gra polega na wylosowaniu sześciu kategorii. Po wylosowaniu kategorii losuje się literę na jaką trzeba wypisać słowa podlegające wylosowanym kategoriom. Po skończeniu rundy liczy się punkty za takie same wyrazy dostaje się po 5 punktów, za różne po 10, a 15 dostaje się jak druga osoba nie ma nic pod daną kategorią. Można tak grać ile się chce. Na koniec zlicza się punkty i kto ma ich więcej ten wygrywa.

Bardzo lubię tę grę i na brzydką pogodę jest najlepsza. Oprócz zabicia nudy świetnie ćwiczy umysł i może się kiedyś ta wiedza przydać na lekcjach.

Katarzyna Blicharczyk

Redakcja Lider Odrzykoń



Gra planszowa Kalambury

Gra ,,Kalambury” to znana i lubiana zabawa w odgadywanie haseł. Wyprodukowała ją firma Trefl , a jest to gra dla wszystkich, którzy mają wyobraźnię i odwagę.

Gra polega na tym, że gracze poruszają się pionkami po planszy, na której oprócz poleceń „pokaż” i „narysuj” czeka mnóstwo niespodzianek i pułapek. Wygrywa ten, kto najlepiej potrafi pokazać i narysować przygotowane hasła i zwroty- dzięki temu pierwszy dotrze do mety. Do zawartości pudełka należy plansza, 100 kart z poleceniami,4 pionki, kostka do gry oraz blok do rysowania.

Bardzo często w nią gram i wiem, że jest ciekawa i wciągająca. Poleciłam bym ją każdemu, i dużym i małym.

Katarzyna Blicharczyk

Redakcja LIDER Odrzykoń