W najnowszej lekcji Juniorlab wracamy do samych podstaw dziennikarskiej pracy - jak pisać, jak prawdziwy dziennikarz? Czy w artykule powinny zawsze być wszystkie informacje, które udało nam się zebrać? Jak napisać artykuł, aby zainteresować czytelnika?
Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie wspomnieli o elementach multimedialnych! Przypomnimy Wam kilka informacji o przygotowaniu wideo! No i odpowiemy na pytanie: czy powinniśmy czytać z kartki, gdy występujemy w dziennikarskim wideo?!
Zapraszamy!
Kliknij w grafikę, aby przejść do lekcji!
KONKURS
Zadanie zespołowe
Przygotujcie reportaż interaktywny na temat “Ocalić od zapomnienia”. W reportażu umieśćcie przynajmniej 1 materiał wideo o długości max. 2 min.
Linki do Waszych reportaży prześlijcie na adres [email protected] do 29 listopada 2019 r.
Zadanie indywidualne
Przygotuj reportaż interaktywny na temat “Ekologia - co mogę zrobić dla naszej planety?”.
Link do reportażu prześlij na adres [email protected] do 29 listopada 2019 r.
Pamiętaj! Razem ze zgłoszeniem prześlij: zgodę rodziców lub opiekunów na udział w konkursie, nazwę redakcji (jeśli należysz) lub nazwę szkoły (jeśli nie należysz do żadnej redakcji).
LAUREACI
ZADANIE ZESPOŁOWE
I miejsce
Redakcja „Szkolniaka” ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Lubartowie
II miejsce
Redakcja „Zlepka” ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Chojnowie
III miejsce
Redakcja „Matmomanii” ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Tychach
ZADANIE INDYWIDUALNE
I miejsce
Hanna Grzeszczak z „Niecodziennika Szkolnego”
Link do pracyII miejsce
Rafał Skrzeszewski ze „Szkolniaka”
III miejsce
Anna Pelak z „Expressu Społeczniaka”
Link do pracyNAGRODY
Zadanie zespołowe
I miejsce - 50 pkt. na konto redakcji w rankingu Juniorlab
II miejsce - 40 pkt. na konto redakcji w rankingu Juniorlab
III miejsce - 30 pkt. na kontro redakcji w rankingu Juniorlab
Zadanie indywidualne
I miejsce - 10 pkt. na konto redakcji w rankingu Juniorlab
II miejsce - 10 pkt. na konto redakcji w rankingu Juniorlab
III miejsce - 10 pkt. na konto redakcji w rankingu Juniorlab