"Ósmoklasiści nie płaczą’’, reż. Dennis Bots

"Ósmoklasiści nie płaczą’’ to pochodzący z 2012 rokuholenderski dramat. Napisał go Jacques Vriens, a wyreżyserował Dennis Bots. Muzykęskomponował Johan Hoogewijs. Główne role odgrywają Nils Verkooijen i Hanna Obbeek.

Główną bohaterką filmu jest Akkie (Hanna Obbeek), kochającapiłkę nożną, zawsze wesoła i bardzo lubiana dwunastoletnia dziewczynka. W jejżyciu wszystko układa się w jak najlepszym porządku. Akkie chodzi do szkoły, maprzyjaciół, kochającą rodzinę. 

Problemem zaczynają być coraz częściej pojawiające sięsiniaki, krwotok z nosa i ogólne osłabienie… Diagnoza jest druzgocąca. Okazujesię, że dziewczyna ma białaczkę, trudną chorobę, która niszczy jej cały organizm. Naszej bohaterce załamuje sięjej świat, ale Akkie się nie poddaje i próbuje realizować swoje marzenia.Podczas choroby zbliża się do swojego największego wroga Joepa (NilsVerkooijen) i zyskuje u niego wielkie wsparcie, które stara się jak najlepiej wykorzystać.Film ten posiada wiele wątków miłosnych, jest zarówno śmieszny jak i  bardzo smutny i wstrząsający.

Główne uwagi największego krytyka, czyli mojej mamy: ,,Film ten jest bardzo wzruszający, więcpolecam zaopatrzenie się w chusteczki. Historia w nim opisana może zdarzyć sięnaprawdę w każdym momencie i w każdej klasie szkoły podstawowej jak igimnazjum. Nigdy nie wiadomo, kiedy zjawi się choroba. Dlatego zawsze należyżyć pełną piersią. Gra aktorska jest na miarę Oscara, więc  zastanawiam się, dlaczego aktorzy jeszcze gonie dostali. Muzyka w filmie dostosowana była perfekcyjnie  do odgrywanejsceny. Bardzo podobało mi się to, gdy dr Wąs tłumaczył Akkie na czym polega pracaposzczególnych krwinek w żyłach. Przez to dzieci mogły się czegoś nauczyć idokładniej zrozumieć tę chorobę. Podsumowując, według mnie wszystko dopięte naostatni guzik”.

Inne ważne uwagi, drugiego krytyka, mojej przyjaciółki: ,,Historia ta jest bardzo poruszająca i wzruszająca. Daje mnóstwo domyślenia nad sytuacjami, które zachodzą w naszym życiu”. Mimo iż jestem początkującym krytykiem, nie pominę faktu,że w filmie można doszukać się jednak kilku nieprawidłowości. Podstawową jest spóźnionylektor.  Aktorzaczyna mówić i od razu powinno się słyszeć lektora, jednak jest trochęinaczej. Najpierw aktor musi skończyć zdanie i potem odzywa się lektor, copowoduje, że trzeba się strasznie skupić, bo niektóre słowa lektora i aktorówzlewają się ze sobą.

Całościowa  ocena  internautów, jak i moja nie odbiega od ocenyobydwu krytyków. Uważam, że jest to film godny polecenia. Jest to idealny film,przy którym można się porządnie wypłakać. Nie ma tam błędów scenariuszowych,niestety pojawiają się niedociągnięcia pod względem montażu. Najbardziej chybapodobała mi się muzyka. Potwierdza to fakt, iż miesiąc po obejrzeniu tego filmucały czas chodziła mi po głowie. Jednym słowem, film chwycił mnie za serce.Jeszcze raz wszystkim bardzo go polecam.

Zofia Lipska, kl.5d
Gazetka „Niecodziennik Szkolny”
ZespółSzkół nr 2 im. Królowej Jadwigi w Pile



"Alvin i wiewiórki Wielka wyprawa”, reż. Walt Becker

Cześć, chciałabym przedstawić Wam recenzję mojegoulubionego filmu animowanego ,,Alvin i wiewiórki Wielka wyprawa”. Jest to filmfantastyczno - przygodowy opowiadający o przygodach  trzech wiewiórek: Alvina, Szymona, Teodora,ale również wiewiórek: Britanny, Żanety i Eleonory.

Trzy wiewiórki organizują imprezę urodzinową dla Davea,DJ-em na niej jest Stefan Gordy, który gra swój nowy przebój. Wiewiórkiśpiewają kultowe przeboje kilku znanych piosenkarzy takich jak: Bella Thorne,Laura Marano. Niestety, impreza zostaje przerwana… Wkrótce wiewiórki poznajądziewczynę Dave-a wraz z synem i okazuje się, że muszą wszyscy razem wyjechaćza granicę i… tam dopiero się dzieję… A co? Tego dowiecie się  po obejrzeniu całegofilmu.

Reżyserem ekranizacji jest Walt Becker. Premiera odbyłasię w 2016 r. Podsumowując,Alvin i wiewiórki Wielka Wyprawa to moim zdaniem najlepszy film  na świecie. Proponujęobejrzeć ten film wszystkim, ponieważ jest on zabawny i spodoba się nawetdorosłym.

OliwiaChmiel kl. 5d
Gazetka „NiecodziennikSzkolny”
Zespół Szkół nr 2im. Królowej Jadwigi w Pile



"Hobbit, bitwa pięciu armii", reż Peter Jackson

Hobbit, bitwa pięciu armii to filmfantastyczny. Fabuła tego filmu polega na podróży 10 krasnoludów i jednego hobbitao imieniu Bilbo Baggins. Bilbo wraz z krasnoludami próbują zabić smoka Smauga,niestety kompanii nie udaje się to i potwór niszczy miasto na jeziorze. Zpomocą przychodzi Bard który zabija go i ratuje już doszczętnie zniszczonemiasto. Ludzie z miasta na jeziorze nie mają schronienia i próbują znaleźćschronienie w Erebour.

W filmie występują Martin Freeman (Bilbo), RichardArmitage (Thorin Dębowa Tarcza),Ian McKellen (Gandalf Szary), Orlando Bloom (Legolas). I jeszcze kilku innychwspaniałych aktorów. Film ten nakręcił Peter Jackson. Hobbit wyszedł 17grudnia 2014r. i trwa 144 min.

PLUSY+ :

- muzyka -  odgrywaniesamowitą rolę,

- znakomicie odegrane postacie,

- dobry dubbing,

- miła dla oczu grafika,

- wciągająca fabuła,

MINUSY- :

- długość filmu,

Uważam, że ten film jest bardzo interesujący pod względemfabuły, muzyki, dubbingu. Niestety, jest moim zdaniem za długi. Kiedy pierwszyraz oglądałem go, to to zainteresowała mnie historia miasta na jeziorze. Tejekranizacji daję 9.5/10.

Oliwier Śpiewakowski kl.5d
Gazetka „Niecodziennik Szkolny”
Zespół Szkół nr 2 im. Królowej Jadwigi w Pile




Thor 3D; reż. Kenneth Branagh

Film zrealizowano na podstawie kultowego komiksu o Thorze, władcy pioruna, synu Odyna. Sam komiks był zainspirowany mitologią nordycką. Efekty specjalne zasługują na pochwałę, jak i sama gra aktorska. Chris Hemsworth genialnie wcielił się w rolę tytułowego bohatera, również Tom Hiddlestone bardzo dobrze zagrał Lokiego.

Thor podczas uroczystej ceremonii miał zostać ogłoszony jako następca na tronie swego ojca Odyna. Jednak ceremonia została przerwana. Jak później się okazało, grupa lodowych olbrzymów chciała zdobyć Tesserakt, potężne źródło mocy. Nieudana próba kradzieży potężnego artefaktu zaniepokoiła Thora, który w związku z tymi wydarzeniami postanowił na własną rękę rozprawić się z królem lodowych olbrzymów, Laufym, wbrew woli swego ojca. Po powrocie dochodzi do kłótni pomiędzy Thorem a Odynem. Odyn zarzuca synowi bezsensowne wywołanie wojny, zaś Thor nazywa ojca starym głupcem. W wyniku tej kłótni Odyn zabiera Thorowi moce z wyposażeniem i skazuje go na wygnanie na Ziemię w ciele zwykłego człowieka.

Idąc do kina nie miałam zbyt wielkich oczekiwań względem "Thora". Jedną z zalet "Thora" są efekty specjalne (nie mówię tu o 3D!). Wrażenie plastikowości Asgardu, które miałam  po pierwszych zdjęciach i zwiastunach, na szczęście ustąpiło. W sumie, efekty to jedna  z najmocniejszych stron filmu.

Moim zdaniem film zasługuje na ocenę 9/10.

Julia Kudynowska, kl. 2a
Redakcja: PULS ''Trójki''
Gimnazjum nr 3 im. Józefa Chełmońskiego w Zielonej Górze




„Zwierzogród", reż. Byron Howard, Rich Moore i Jared Bush

Kilka tygodni temuw sobotę wybrałam się do kina  na film twórców filmów "KrainaLodu" i "Wielka Szóstka". Reżyserią „Zwierzygrodu” zajęli się:Byron Howard, Rich Moore i Jared Bush, a scenariuszem Jared Bush. Film tenprzedstawia przygody króliczki Judy Hops i szczwanego lisa - Nicka Bayera. Judyod zawsze chciała zostać policjantką, mimo namów rodziców na porzuceniemarzeń. 

Kiedy w końcu spełniło się jej marzenie (po bardzotrudnych treningach), dostała zadanie, które nie spodobało jej się w ogóle -pilnowanie parkometrów! Na patrolu zobaczyła kłótnię w kawiarni i tak spotkałaNicka, który w rzeczywistości oszukiwał sprzedawców, wzbudził litość w Judy,która kupiła mu jumbo - loda. Jednak po przeprowadzeniu śledztwa w jegosprawie, dowiedziała się, że wraz ze wspólnikiem roztapiają kupione lody, izamrażają je jeszcze raz, ale w zupełnie innych kształtach, po to aby jesprzedać. Który policjant by się nie zdenerwował?  Gdy tylko wróciła nakomendę, próbowała przekonać swojego szefa, by jako króliczka policjantka (pierwszaw historii) mogła  zajmować się sprawami bardziej poważnymi niżparkometry. Kiedy podsłuchała rozmowę szefa z pewną łasicą, zaproponowała, żepodejmie się rozwiązania kryminalnej zagadki, z umową, że albo w przeciągudwóch dni dowie się, dlaczego mąż tej pani łasicy zaginął, albo skończy swojąprzygodę w policji.

Film obfitował w wiele zabawnych scen, jednak uważam, żenajśmieszniejszą sceną było sprawdzanie numeru rejestracyjnego w WydzialeKomunikacji."Nie bój się, pójdzie jak z płatka!" powiedział Nick,wchodząc do budynku wydziału razem z Judy, która zaraz potem zaniemówiła,widząc LENIWCE, z którymi praca miała być taka szybka...

Nie będę opowiadać całej historii, ale powiem tyle:znalezienie samochodu o numerze rejestracyjnym, którego szukali spowodowałowiele niebezpiecznych zdarzeń. Ich życie było zagrożone, gdyby nie pewienpączek...

Szczególnie polecam ten film na rodzinne wypady do kinalub z przyjaciółmi. Popcorn i dobry humor - obowiązkowe!

Zofia Kwiatek, kl. 5d
SP 10 Jelenia Góra
Redakcja„Żaczek”



"PAN PEABODY I SHERMAN", reż. RobMinkoff

Zastanawialiście się kiedyś, jaki film możecie obejrzećrazem z młodszym rodzeństwem? Czy spodoba się nastolatkom i dzieciom, a nawetrodzicom?

Polecam film animowany w reżyserii Roba Minkoffa „Pan Peabodyi Sherman”. Opowiada o bardzo wybitnym i utalentowanym piesku, który wabi sięPeabody i jego podopiecznym chłopcu Shermanie, który został przez niegoadoptowany. Genialny pies wynalazł wehikuł czasu, którym podróżuje razem zShermanem. Pewnego razu posłał swojego syna do szkoły, a ten poznał tam wieluprzyjaciół, ale także wrogów, którzy wyśmiewają się z niego, ponieważ jego tatajest psem. Z tego powodu wykradł wehikuł czasu i spowodował zamieszanie wczasoprzestrzeni. Dzięki temu młody bohater oraz jego opiekun poznają słynnehistoryczne osobistości ze świata kultury, sztuki i nauki między innymi:  Leonarda Da Vinci, Alberta Einsteina,Vincenta Van Gogha, Abrahama Lincolna i Williama Szekspira. Jak się zachowują wprzeszłości i jakie przezywają przygody, dowiecie się, oglądając film.

Moim zdaniem  jestnaprawdę niesamowity i zasługuje na medal, ponieważ można się z niego wielenauczyć.

Aleksandra Weryk, kl.6
Zespół Szkół nr 2 w Pile
Gazetka „Niecodziennik Szkolny”



''Świat legend'', reż. Andrzej Wieczorek

W tym roku szkolnym uczniowie mojej szkoły udali się doRegionalnego Centrum Kultury w Pile na spektakl pt. ''Świat legend'' w reżyserii  Andrzeja Wieczorka.

Spektakl nawiązywał do czterech legend: ''O Lechu, Czechu i Rusie"przedstawionej w średniowiecznej technice teatralnej, ''O Popielu" - ukazanej w teatrzykukukiełkowym, "O poznańskim hejnale" wtechnice nawiązującej do teatru greckiego oraz "O zbóju Madeju", wktórej były elementy pantomimy i animacji. W spektaklu dominowały elementyhumorystyczne. Całość przedstawienia miała konwencję gry komputerowej. Występzostał przygotowany przez Wrocławski Teatr Edukacji "In Art".Scenografią zajął się Alan White, natomiast o kostiumy i maski zadbali TeresaMak oraz Marcin Rosiak.

Występ był bardzo ciekawy, począwszy od masek i lalek, ażpo scenografię, animację oraz efekty dźwiękowe. Ponadto nawiązywał dowspółczesności, np. poprzez motywy facebook'a czy też gry "Wiedźmin".

Aleksandra Weryk, kl.6
Zespół Szkół nr 2 w Pile
Gazetka „Niecodziennik Szkolny”



,,Chemia", reż. Bartosz Prokopowicz

Wśród wielu propozycji filmowych warto wybrać filmreżyserii Bartosza Prokopowicza pod tytułem "Chemia". Jest to dramatinspirowany prawdziwą historią dwójki młodych ludzi, którzy balansują nagranicy życia i śmierci oraz miłości i zabawy. Film powstał na podstawieprawdziwej historii Magdy Prokopowicz założycielki fundacji Rak`n`Roll.Opowiada on o Lenie (Agnieszka Żulewska) i Benku (Tomsz Schuchardt), którzypoznali się całkiem przypadkiem i coś do siebie poczuli. Dla Benka była tomiłość od pierwszego wejrzenia, dla Leny może trochę mniej, ponieważ miała rakai nie chciała zranić mężczyzny.

Film opowiada o tym że nie należy nigdy się poddawać,trzeba walczyć do samego końca. Reżyser potrafił przedstawić życie zperspektywy chorego co mi się bardzo podoba w tym filmie. Zachęcam wszystkichdo obejrzenia tego pięknego filmu. 

Weronika Szulist
Gazetka szkolna „Ogryzek”
Gimnazjum nr 4 w Rumi



,,Demon", Marcin Wrona

Chciałabym przedstawić film pod tytułem ,,Demon",którego reżyserem jest znany chyba wszystkim reżyser- Marcin Wrona. Już samaobsada przyciąga uwagę . W głównych rolach zobaczymy Itay`ego Tiran , AgnieszkęŻulewską i Andrzeja Grabowskiego. Jest to film fabularny nagrany na motywachdramatu Piotra Rowickiego ,,Przylgnięcie".

Film opowiada o wejściu zmarłej Hanny (Maria Dębska) wciało Pana Młodego ( Itay Tiran).  Po tymwydarzeniu Pan Młody zaczyna opowiadać historię Hanny w języku Jidysz. Moim zdaniemwarto obejrzeć ten film ze względu na to, że ma on cechy poznawcze,psychologiczne i kompozycyjne. Uczy nas poznawania świata i samych siebie.

Jest to film dobrany dla fanatyków w stylu opętanie.Według mnie Wrona stworzył piękny film, dlatego zachęcam wszystkich do jegooglądania.

Weronika Szulist
Gazetka szkolna „Ogryzek”
Gimnazjum nr 4 w Rumi



,,Wkręceni", reż. Piotr Wereśniak

Chciałabym przedstawić ciekawy film pt. ,,Wkręceni",którego reżyserem jest Piotr Wereśniak. Jest to kontynuacja pierwszej części.

Film opowiada o Szyji (Paweł Domagała) którego z dnia na dzień zostawili przyjaciele. I właśnie takzaczęła się jego przygoda a mianowicie poznał on Klementynę ( MałgorzataSocha), która zabiera go do świata show-biznesu, gdzie zmienia jego osobowośćna sławnego Mikiego Mazura ( Paweł Domagała). Jego żona Jadźka ( BarbaraKurdej-Szatan) jest zawiedziona całą tą sytuacja i za wszelką cenę próbujeodzyskać męża.

Film pokazuje nam, żewcale nie tak łatwo jest być sławnym. Bycie celebrytą polega na mówieniu fanomtego co chcą usłyszeć, a nie tego jakimi jesteśmy naprawdę.W poszczególnych momentach filmu można zauważyć jak łatwo przez sławęmożna wpaść w depresję i różne psychiczne choroby. Świetnie dobraniaktorzy właśnie nam to pokazują. Według mnie film jest dobrany dla ludzimyślących o zrobieniu kariery, czy zabłyśnięciu w jakakolwiek sposób jako innagwiazda w show-biznesie, dlatego że z tego filmu można wyciągnąć pozytywne inegatywne cechy bycia sławnym. Polecam ten film, bo podczas jego  oglądania można się uśmiać.

Weronika Szulist
Gazetka szkolna „Ogryzek”
Gimnazjum nr 4 w Rumi