Ostatnim razem próbowaliśmy przekazać Wam co nieco o misji dziennikarza. Prace, które nam nadesłaliście świadczą o tym, że dowiedzieliście się już dużo o zaangażowaniu i o tym, że dziennikarz powinien się angażować. W dzisiejszej lekcji powiemy więcej o tworzeniu gazety. O tym, że jest to praca zespołowa i redakcja nigdy nie składa się z tylko jednej osoby. 

Tworzenie gazet wydaje się być prostą pracą. Pisze się artykuły, umieszcza w gazecie, drukuje – i gotowe. Czy tak jest naprawdę? Wy, Junior Dziennikarze, wiecie już, że nie! Potrzebni są różni ludzie, którzy zajmą się różnymi etapami pracy nad gazetą. Co więcej, sam proces powstawania tekstów jest prosty dopiero po jakimś czasie. Wcześniej, trzeba nauczyć się, co i jak pisać, aby było to dla innych ciekawe. 

W tej lekcji dowiecie się o pracy redakcji – przede wszystkim, jakie są konieczne do jej funkcjonowania części składowe. Przekażemy Wam też kilka rad o tym, jak dobierać informacje, które umieścicie na łamach swojej gazetki oraz jak je tytułować, żeby przyciągnąć uwagę.

Obejrzyjcie najnowszą lekcję #juniorlab! 
(kliknij w zdjęcie)


Kiedy już zapoznacie się z lekcją, zapraszamy do wyzwania! Żeby podkreślić, że praca redakcji to praca grupy ludzi, z których każdy ma jakieś zadanie do wykonania – tym razem proponujemy Wam tylko jedno zadanie – dla zespołu redakcyjnego. 


ZADANIE KONKURSOWE

Przygotujcie wydanie specjalne swojej szkolnej gazetki na dowolny temat. Wasze wydania specjalne powinny mieć od 4 do 8 stron. Podczas pracy nad gazetą nie zapominajcie o radach zawartych w naszej lekcji! 

Swoje wydania specjalne w formacie pdf przesyłajcie na adres: konkurs@juniormedia.pl do 3 czerwca 2017


NAGRODY

1 MIEJSCE - TABLET LENOVO TAB2 A10-70L ZA010083PL 10.1" oraz gadżety Junior Media + 30 pkt. na konto redakcji;

2 MIEJSCE - TABLET LENOVO TAB2 A10-30 ZA0C0119PL 10.1" oraz gadżety Junior Media + 20 pkt. na konto redakcji;

3 MIEJSCE- Olympus VN-741PC oraz gadżety Junior Media + 15 pkt. na konto redakcji.


REGULAMIN

Regulamin wyzwania #juniorlab WYDANIE SPECJALNE